Odpovědi na Vaše komentáře

30.01.2017 06:40

Děkuji za vyplnění pozávodního dotazníku, na který zareagovala cca 1/2 z Vás. Všechny odpovědi jsem pečlivě pročetl a rád bych odpověděl na některé dotazy, které se v něm často opakovaly.

Výše startovného 300.- - 400.-? Není to už přehnané?
Chápu, že pro mnohé to nejsou malé peníze, na druhou stranu jde o mimořádnou akci, na kterou dorazí běžci z celé republiky a která již dávno není akcí jednoho oddílu. Snažím se držet jistého standardu, který znám z vlastní zkušenosti z velkých závodů a všechno stojí peníze. Jen díky zajímavé trati a kvalitnímu zázemí na naše závody většina z Vás váží cestu.

Proč nešla převést na místě registrace od někoho jiného?
Protože jsme měli v pravidlech termín pro změny do neděle 8.1.2017. Po tomto datu jsem již zadal veškeré věci do tisku (plachty, čísla se jmény …) a všude figurovalo původní jméno. Navíc závod pro 500 lidí nejde připravit za večer, čísla se musí spárovat s čipy, připravit obálky, vše zadat do systému … tyto práce nám zabraly dvě krásná odpoledne.

Proč mi u prezence nechtěli vydat startovní balíček bez prokázání totožnosti?
Ano, měli takový pokyn. V minulosti se nám totiž stalo, že si někdo vyzvedl startovní balíček za někoho jiného a dotyčný následně pro své číslo přišel. Trošku problém viďte. Toto opatření bylo pro Vaši ochranu, situace by se totiž mohla opakovat kdykoli. Proto vždy na prezenci s OP nebo alespoň průkazkou pojištěnce (co kdyby se Vám při závodě něco stalo)?. Vy chodíte na závody absolutně bez dokladů?

Zázemí závodu.
Stany - o menší velikosti obou stanů jsem věděl, šlo ale o stany převlékací, nikoli čekárny. Každý měl kapacitu cca 70 lidí. Pro příště zajistím pro muže stan obrovský a pro ženy stan větší.
Úschovny - jsem rád, že se opět nikomu nic neztratilo. Úschovny jsme otestovali přímo ve stanech (výhoda: obsluha hlídala zároveň i případné odložené věci, nemuseli jste s věci přecházet někam zimou). V příštím ročníku ale úschovnou vrátíme opět do prostor šaten místní školy (výhoda: větší kapacita, přehlednost, odložené věci v suchu a teple).
WC - dle pronajímatele byly kalkulovány na 500 osob pro běžecké závody. Při pohledu na jiné závodní zázemí bylo vše také OK. Je ale jasné, že v posledních minutách před startem by muselo být WC po celém nádvoří a ještě by nestačily. Pro příště jich ale pár přidám.
Sprchy - kvůli množství závodníků je již zcela nereálné využívat 6 sprch v místní škole (vloni stížnosti na teplou vodu. Aby ne, když se sprchami prohnalo 300 lidí). Pronájem mobilních sprch je variantou, ovšem finančně zatím zcela mimo naše možnosti.

Proč nebyly silnice upravené?
V první řadě šlo o zimní závod, ve druhé o závod v Chráněné krajinné oblasti. Z těchto důvodů je zřejmé, že ani silnice se v okolí Blaníku nesmí solit.

Trať závodu, dobrovolníci a značení?
Trasa závodu se změní, silnice ale zůstane. Pro příští ročník dojde k nutným úpravám trati v terénní části, aby se běžci potkávali až o něco později. V parku se již budete vracet stejnou cestou jako po startu.

Značení trati – Na značení strávili dva lidé celý pátek. Značit dříve nemá cenu – vše aktivní lidé rozeberou a odcizí, případně přemístí. Bohužel se i letos spousta značek ztratila. Zkusíme do příštího ročníku vymyslet značení lepší. Více lidí by rádo mělo kilometry vzestupně, což jsem ale na žádném závodě neviděl. Všude se rád podívám, že mi zbývá jen 5 km, nikoli, že nám za sebou 16 km. Toto pro příští rok tedy měnit nebudeme.

Regulovčíci – sehnat schopné pomocníky na trať je velmi obtížné, i když tam nejsou zadarmo, jak si mnozí z Vás mysleli. Proto děkuji žákům OA Vlašim a SOŠ a SOU, Vlašim, Zámek 1, za jejich ochotu. Podmínky byly opravdu tvrdé.

Uzavření silnice – bohužel se v případě plné uzavírky komunikace musí řešit objízdné trasy, vše nechat odbornou firmou navrhnout, zpracovat, posoudit, vyrobit, označit, odznačit a v neposlední řadě zaplatit. Volíme zatím tedy regulovčíky a značení, které ve spojení s asistencí Policie ČR a Městské policie Vlašim funguje.

Trať není certifikovaná – nemá tedy přesně 21,0975 km. Je měřena pomocí GPS, tedy měří cca 21,2 km. Díky profilu ani není ničím cílem, zaběhnout si na našem závodě svůj osobní rekord na ½ maratonu.

Občerstvení na trase.
Banány, hroznový cukr, sójové suky, čokoláda, čokopiškoty – všeho bylo dostatek. Čaj a voda ke konci docházely a obsluha musela improvizovat. Přesto však nikdo na nic nemusel čekat. Protože by řada z Vás měla ještě jednu menší občerstvovačku, zamyslím se nad možností umístění stanice s čajem/vodou v obci Dub (16/5 km do cíle).

Proč nebyl iontový nápoj?
Na zimním závodě se s ním u nás nesetkáte. Slazený teplý čaj je za nás lepší než ledový ionťák. Pokud na něj máte chuť, vezměte si ho s sebou do lahvičky.

Závěrečné jídlo.
500 lidí, 500 chutí J. Pozávodní jídlo jsem zavedl, protože je to reklama pro místní školu a protože to není taková položka v rozpočtu. Rušit ho určitě kvůli zlevnění startovného nebudu (opravdu nejde o 30 či 50.- jak někteří psali). Guláš je tradice, ten zůstane, zeleninové rizoto zůstane také, protože o něj zájem opravdu byl. Třetí jídlo budeme řešit, ale nejspíše půjde o těstoviny s kuřecím masem.

Malá kapacita jídelny?
Jídelna má kapacitu 90 lidí. Všude bylo uvedeno, že do ní mají přístup pouze závodníci, nikoli doprovod. Přesto se tak nedělo. Jídelna opravdu nejde nafouknout ani přistavět. V příštím roce bych ale rád využil nádvoří, přes které jste do jídelny chodili. Možná zde vyroste další vyhřívaný stan pro konzumaci jídla.

Proč nešlo vybrat jídlo na místě?
Je logické, že nemůžeme uvařit 500 porcí od každého jídla. Proto jste měli možnost volby při včasné registraci a díky chybě v registračním formuláři jste tuto volbu mohli ještě následně změnit.

 

Děkuji za Váš názor
a těším se na Vás na startu 44. ročníku Zimního běhu na Blaník.

Ondřej Pojmon

Zpět

Kontakt

Bc. Ondřej Pojmon
Ke Brodu 901
Zruč nad Sázavou
28522

733120010